Not ‘culture’ as Hofstede assumed, but ‘context’ is the software of the mind: The neuroscience of a dynamic, contextual, and polycultural self

This paper reviews and discusses the neuroscience of a dynamic, contextual and polycultural self. Advances in neuroscience suggests that: (1) the brain can acquire contradictory cultural systems at the same time; (2) all three groups of bi/multi/ and mono-cultural individuals can activate corresponding cultural patterns of the self, based on the cultural cues given in a specific cultural context; (3) individuals may be born with some genetic predispositions and these interact with the cultural environment, such that the same genetic predisposition may have opposite expressions of the self in different cultural contexts. Based on these insights, future research could invest more in (1) understanding the neuroscience of polycultural and global citizens who may have a universal identity; (2) advancing new identity development models for monocultural individuals who have the potential of a dynamic, contextual and polycultural self, but don’t benefit from living in a diverse cultural environment; and (3) because people can be both products and producers of culture, future research can focus on ‘technologies of the self’, in the sense that individuals, organisations and governments can promote human agency (i.e. people as producers/authors of culture), proactively raise awareness and support the cultivation of a dynamic, contextual and polycultural self.

    KEYWORDS:
  • cultural neuroscience
  • intercultural communication
  • multicultural identity
  • polycultural identity
  • identity development
  • Hofstede
  • Не «культура», как предполагал Хофстеде, а «контекст» – программное обеспечение разума: нейронаука динамичного, контекстуального и поликультурного «я»

    В данной статье рассматривается и обсуждается нейронаука динамичного, контекстуального и поликультурного «я». Достижения в области нейронауки свидетельствуют о том, что: (1) мозг может одновременно усваивать противоречивые культурные системы; (2) все три группы би/мульти/ и монокультурных индивидов могут активировать соответствующие культурные паттерны «я», основываясь на культурных сигналах, поступающих в конкретном культурном контексте; (3) индивиды могут рождаться с некоторыми генетическими предрасположенностями, которые взаимодействуют с культурной средой, так что одна и та же генетическая предрасположенность может иметь противоположные проявления «я» в различных культурных контекстах. Исходя из этого, будущие исследования могут быть направлены на (1) понимание нейронауки поликультурных и глобальных граждан, которые могут иметь универсальную идентичность; (2) разработку новых моделей развития идентичности для монокультурных индивидов, которые имеют потенциал динамичного, контекстуального и поликультурного «я», но не получают выгоды от жизни в разнообразной культурной среде; и (3) поскольку люди могут быть как продуктами, так и производителями культуры, будущие исследования могут быть направлены на «технологии я», в том смысле, что отдельные люди, организации и правительства могут способствовать развитию человеческой активности (т.е. люди как производители/авторы), активно повышать осведомленность и поддерживать культивирование динамичного, контекстуального и поликультурного «я».




    TRAINING, LANGUAGE AND CULTURE

    More articles in this issue

    Volume 5 Issue 4